9) Downtown El Paso

22 juli 2019 - El Paso, Verenigde Staten

Vandaag een klein verslagje. Allereerst vanmorgen weer terug naar de Ankersonstreet omdat het me toch niet lekker zit dat ik gisteren niet heb aangebeld. Helaas geen enkel teken van leven vanuit het huis en ook na aanbellen bij 2 buren geen reactie. Jammer, maar het is niet anders.

highwaysweet memories

Dan maar eens downtown gaan kijken. Het geschiedenismuseum lijkt een optie, aangezien deze een digitale buitenwand heeft waarop van alles uit de geschiedenis van El Paso voorbij komt en ook interactief is. Het blijkt een leuk, maar klein museum en we zijn er ook snel weer uit.

Museum of historyDe digie wall

Tijdje rondrijden, langs o.a. Chamizal, het monument dat herinnert aan de goede verstandhouding tussen Juarez en El Paso. Vanuit hier zie je ook de grens bovenop de brug over de Rio Grande.

Het Chamizal National MemorialDe grens met Mexico

Vervolgens ergens lunchen en daarna wat winkelen, maar rondlopen is zo heet dat we het niet erg lang volhouden. Terug en maar even relaxen op de kamer. Straks weer ergens eten en dan is het El Paso avontuur voorbij. Morgen zo’n 500 km noordwaarts rijden naar Santa Fe, de volgende stopplek.