18) Naar de Grand Canyon

31 juli 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

In alle vroegte naar buiten om de sunrise boven Monument Valley vanaf ons huisje te zien. Dus na de sunsetfoto’s van gisteren, nu een paar van het omgekeerde.

sunrise vanuit huisjesunrise vanuit de slaapkamersunrise

Vandaag moet het gebeuren..... de Grand Canyon is in zicht! De volgende highlight. Benieuwd of we inderdaad vlakbij de kloof in een huisje komen te zitten!

Navajo National Monumentclose uptijdens wandelingwandeling

Postkoets monument valley

Onderweg komen we bijna langs het Navajo National Monument, dus maar even een ommetje maken. Via een mooie wandeling kijken we op een Cliff dwelling, een voormalige stad, gebouwd in de rotsen.Vooral de wandeling is zeer de moeite waard. Het resultaat ook, maar wel  vanaf een behoorlijke afstand.

Op een gegeven moment stormt, regent en onweert het en is het nog maar 12 graden. Niet te doen om even bij een uitzichtspunt te kijken want je bent meteen doorweekt.

Bij het inchecken van de lodge is het zo druk dat je bijna niet bij de balie kunt komen. Iedereen vlucht namelijk naar binnen vanwege het noodweer. Sneu voor al die mensen die juist vandaag alleen de Canyon bezoeken. Gelukkig hebben wij morgen nog een kans.

Lekker binnen in de warmte wachten op beter weer en vanaf een uur of 6 is het weer droog. Gauw even een stukje langs de canyon lopen, want ook voor morgen is er minder weer voorspelt. Zelfs de zon laat zich nog even zien! De eerste aanblik is weer erg mooi!

1. Marlijn:
    4 augustus 2019