Sauerland 2019

23 oktober 2019 - Brilon, Duitsland

Minivakantie Brilon, Sauerland van 19 tot 22 oktober 2019

Zaterdag 19-10

Om 11 uur van huis gegaan en om een uur of twee bij het hotel aangekomen. Naam: Landgasthof Gruss. Een eenvoudig, prima gasthof, waar we een kamer met terras met prachtig uitzicht kregen. Even geinstalleerd en de eerste wandeling gedaan. Een mooie, korte “Waldfeentour” om de Hangeberg. Vervolgens naar Brilon, een mooi oud stadje met leuke vakwerkhuizen. Het avondeten was helaas zuurkool, wat ik echt niet lust!

marktplaats brilononze kamergasthof gruss

Zondag 20-10

Ondanks de erg slecht weersvoorspellingen toch nog flink kunnen lopen. Een tocht van zo’n 8 km met omtrekkende bewegingen door het bos naar de top van de springschans van Willingen. Vanaf daar via giga veel trappen, in de regen, terug naar beneden. Daarna naar Winterberg, daar geluncht en rondgekeken en weer terug naar Brilon.

skischansskischans Willingenherfst

Maandag 21-10

De planning was een wandeling bij Usseln, in de buurt van Willingen, maar het regende en waaide daar behoorlijk, terwijl het in Brilon zonnig was, dus maar weer teruggereden. Daar, met prachtig weer de rundgang om de Borberg gedaan, een mooie wandeling met verre uitzichten. Later in Brilon zelf even geluncht en gewinkeld en weer naar het hotel terug.

kapelletjeonderwegblauwe lucht

Dinsdag 22-10

Laatste dag alweer. Om 10 uur uitgecheckt en naar het Kurpark van Brilon gereden. Daar hebben we de Landschaftstherapeutischer Weg gelopen. Een wandeling met 13 “stations” waar je de natuur, als een soort van therapeut op je in kon laten werken. Na de wandeling op weg naar Enschede.

landschaftstherapeutische wegbegraafplaatsvliegenzwam