Moskou 2019

1 juni 2019 - Moskou, Rusland

ons appartement op het Kudrinskaya plein

Voor het gebouw van de KGB

Op woensdag 29 mei gingen we met z’n zessen: Lineke, Jos, Jan Willem, Willy en wij 5 daagjes naar Moskou. Na een heel gedoe hadden we eindelijk allemaal ons visum binnen en mochten we Rusland in. Op het Domodedovo airport worden we opgehaald door een taxibusje en naar het enorme Kudrinskaya complex gebracht, waar we op de 13e verdieping een appartement met 3 slaapkamers kregen.

​​​​​​

Kathedraal binnen het KremlinUspensky kathedraal

De volgende morgen meteen een 4 uur durende fietstocht door Moskou met Moscow  biketours. We hadden een leuke gids die ons over de trottoirs door de stad loodste. Over de wegen was niet te doen; veel te veel verkeer.

Kremlin, regeringsgebouwonder het hoofd van LeninBasiliuskathedraal

Meteen een goede indruk van de stad, langs het Kremlin en het Rode Plein, door parken en bekende straten. Tussendoor geluncht en veel info gekregen. Al met al een leuke dag. Aan het eind een enorme regenbui van een paar uur, maar de rest van de dagen prima weer.

De volgende dag wilden we naar het Kremlin, maar de rijen waren zolang dat we thuis eerst maar een tour geboekt hebben voor de dag erna. Wel naar het rode plein, waar ook pas in de middag de Basilius kathedraal in konden vanwege te lange rijen.

Op de 3e dag konden we dan eindelijk het Kremlin binnen, waar een paar mooie kathedralen stonden en uiteraard regeringsgebouwen, waar we niet in de buurt kwamen. Poetin was aanwezig; de vlag hing in top!

metroMetroonder het hoofd van Lenin

Ook deze dag een metrotour, die echt geweldig was. Wat een kunststukken op zich: elke metrohalte was weer bijzonder. Eigenlijk allemaal kleine musea. Supermooi!

Op zondagmorgen weer met de taxi terug naar de luchthaven, na een zeer geslaagde stedentrip.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade