Camperreisje Noorbeek

21 mei 2021 - Hoogcruts, Nederland

vrijdag 14 mei

Een weekje Zuid-Limburg samen met Gea, Rein, Gerrit, Lies, Emmy en Freddy voor de boeg. We gaan naar camping De Kloostermuur in Noorbeek.Om 16 uur kunnen we de camper ophalen uit Deurningen. Spannend! We hebben voor die tijd de auto al volgepakt en kunnen op de binnentuin naast de flat meteen met inpakken gaan beginnen. Leuk om alles een eigen plekje te geven. De laatste spullen, zoals de dekbedden, fietsen en toiletspullen kunnen pas morgen ingepakt. Jammer genoeg past de aansluiting voor de fietsendrager niet, maar Alwi, de verhuurder belooft nog een andere te brengen.

vierkantjeinstalleren

4067E62A-7A86-4C3E-A426-6603FC2FA92F

zaterdag 15 mei

Alwi is er al om kwart voor 8 en dan kunnen de fietsen erop. Half 10 bij Emmy afgesproken, maar vanwege een fikse regenbui wordt het iets later. Met 3 campers op weg naar Limburg! Onderweg nog even een kop koffie en via Freddy’s alternatieve route komen we om een uur of 3 op de camping aan. In een carre-opstelling worden de campers en caravan neergezet en zo creeren we ons eigen hoekje door de luifels aan elkaar te verbinden.

In de avond kunnen we aanschuiven in het restaurant. Gewoon binnen met z’n allen aan tafel. Hoezo corona? Hier lijkt het (best wel fout...) niet te bestaan. Een peruaanse familie runt het gebeuren en dus krigen we een peruaans menu voorgeschoteld. Niet bijzonder maar goed te eten. Na de tijd een Pisco Sour en vervolgens de voortent van Gea en Rein in, waar we de rest van de week elke avond binnen zullen zitten. Heel fijn, want het was echt te koud om buten te zitten. Weinig geslapen die nacht, maar dat is niets nieuws....

eten op de campingLangs de gulp

onderweg

zondag 16 mei

Vandaag een stevige wandeling op het programma. Een kilometertje of 12 door het prachtige Limburgse landschap, voornamelijk langs de gulp. Onderweg een terrasje en af en toe een regenbuitje. Bij thuiskomst een poos lekker in de zon zitten en ‘s avonds eten halen bij de chinees. Uiteraard later weer spelletjes in de voortent.

maandag 17 mei

Vanwege het slechte weer maar een dagje Maastricht ingepland. Maar dat is geen echt succes vanwege de regen. Stukje rondgestruimd, maar steeds weer buien. Wel lunchen op een verwarmd overdekt terras, maar verder niet echt geweldig. We besluiten om dan nu maar vast naar Lineke en Jos te gaan en dan breekt onderweg opeens de zon door en is het prima weer. In Sittard bij Lineke lekker bijgekletst en gegeten en op tijd weer naar huis (nou ja naar de camping) en weer aan de spelletjes. Dit keer 30 seconds, ook leuk!

dinsdag 18 mei

Het weer is wat beter dus we kunnen weer wandelen. Nu een rondje Noorbeek. Geen lange wandeling, maar beter dan niets. In de middag gaan we naar Reijmerstok fietsen waar het restaurant Brut staat, bekend van tv. Verder dit keer pizza als avondmaaltijd. Duizenden, een kaartspel is steeds populairder aan het worden en Risk komt zelfs helemaal niet meer op tafel.

Maastrichtkerk Maastricht

eten op de camping

woensdag 19 mei

Droog, dus op de fiets! Een mooie tocht van zo’n 25 kilometer, ook om te kijken hoe het fietsen in de heuvels op gewone fietsen bevalt. Het blijk tegen te vallen en Emmy, Lies en Freddy besluiten de volgende dag maar over te schakelen op een E-bike als we een grotere tocht gaan maken. Bij terugkomst is er weer zon en nuttigen we een stuk heerlijke appeltaart met slagroom! We gaan eten op het terras bij eetcafe Tinus. Vanaf vandaag mogen we weer tot 8 uur op het terras!Aangezien ik graag de Enschede editie van monopoly wilde spelen, gebeurt dat een keertje, maar dan weer snel over op het Duizenden.

fietstochtValkenburg kerkstraatje Valkenburg

donderdag 20 mei

Vandaag staat een langere fietstocht op het programma: 45 kilometer, o.a naar Valkenburg. Rein heef last van zijn knie en dus besluiten Gea en Rein niet mee te gaan. Vandaag voor het eerst echt een droge dag. We hebben er zin in! Bij aankomst in Valkenburg daar eerst koffie en het stadje bekijken en wat winkelen. Heel leuk en behoorlijk druk. In een “uitverkoop kunstzaakje” kopen Emmy en Freddy een groot metalen schilderij-achtig kunstwerk. Tussen de middag Gea en Rein gebeld of ze ook komen en samen lunchen we ergens in Valkenburg. Vervolgens weer doorfietsen. Echt een prachtige route met behoorlijke klimmetjes, die voor Henk en Gerrit op de gewone fietsen ssnet te doen zijn. Stomtoevallig komen we onnderweg ook Lineke en Jos tegen, die bij Gulpen aahet wandelen zijn met de kinderen van Jos. Als afsluiting nog een keertje bij  Tinus eten en daarna weer Duizenden.

vrijdag 21 mei

Op tijd op, alles inpakken, ontbijten en terug naar Enschede. Limbureviel prima en wie weet gaat het nog een keertje in de herhaling. Als we straks alles uitgepakt en schoon hebben moeten we de camper weer inleveren. Niet voor lang, want over een dikke week gaan we hem weer ophalen om naar Spanje te gaan!

1. Lies:
    21 mei 2021
    Het was een heerlijk weekje.😘
  2. Emmy:
    21 mei 2021
    Het was weer supergezellig.