17) Monument Valley!

30 juli 2019 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Vandaag een absoluut hoogtepunt wat mij betreft: we gaan naar Monument Valley. Acht jaar geleden zijn we er ook al geweest, maar omdat we het zo mooi vonden nu nog maar een keer en nu in een huisje vlakbij de rotsformaties.

de bekende (school) foto van Monument Valleyop de hotspotin de verte de Valley

Te vroeg om in te checken gaan we eerst op zoek naar de locatie van de foto, waarvan we een fotowand op school krijgen. Ik wil graag diezelfde foto maken. Het lukt, maar is wel heel lastig omdat het er druk is en er steeds auto’s voorbij willen, dus midden op straat staan is link.

vanuit het restaurantHenkzo mooi!

Vervolgens naar het visitorcenter en even wat te eten in het restaurant ter plekke. Beetje rondkijken en dan tegen drie uur eerst naar het huisje, wat trouwens erg mooi en compleet is, maar toch net iets buiten het park ligt.

sunsetvoor de left mittensin monument valley

De bedoeling is om de sunset mee te maken, vanwege het effect op de rotsen. Om vier uur gaan we aan de rondgang beginnen, maken veel te veel foto’s en zijn even over half 8 er weer uit. Nu maar wachten op de zonsondergang. Duurt best lang en helaas krijgen we het laatste stukje ook niet te zien, omdat de zon achter een wolk verdwijnt. Wel al mooie foto’s kunnen maken gelukkig.

bekende plekbijna sunsetdetail

Heel grappig om te zien hoeveel mensen op dezelfde plek ook de zonsondergang komen kijken. Dan terug en in het restaurant bij de Gouldings Lodge taco’s eten! Wat een mooie dag!

Morgen hopelijk de foto’s erbij; hier lukt het niet, want de wifi is 3x niks.

1. Emmy:
    30 juli 2019
    Prachtige verhalen allemaal Wilma en supermooie foto's.
    Hoe gaat het met je been? Had begrepen dat je hechtingen er inmiddels weer uit zijn?
  2. Wilma:
    30 juli 2019
    Dank je. Ja, de hechtingen zijn er een paar dagen geleden uitgehaald maar eergisteren stootte Henk tegen mijn knie en ging een deel weer open helaas. Ik blijf dus aan het verbinden....balen
  3. Emmy:
    30 juli 2019
    Echt balen zeg! Beterschap ermee!
  4. Jan Willem:
    30 juli 2019
    Het staat me nog helder voor de geest, die aanrijroute en de intens rode kleur van die grote rotsformaties! Prachtig om jullie daar te zien. We beleven het weer mee!
  5. Jan Willem:
    30 juli 2019
    Ai, dat is vervelend, die wond weer open...
  6. Francis:
    1 augustus 2019
    Wat gaaf dat het gelukt is met de foto (schoolwand)!!! Heel gaaf/ mooi! Lijkt helemaal niet druk trouwens waar jullie staan. Snel even de andere dagen lezen 😂