22) Nare berichten

4 augustus 2019 - Phoenix Sky Harbor International Airport, Verenigde Staten

Op de laatste dag voor de terugvlucht komt er een afschuwelijk bericht (eerst via Marlijn uit Nederland) dat er een schietpartij in El Paso, de plaats waar ik toen woonde, heeft plaatsgevonden. Heel bizar, ook omdat het winkelcentrum vlak achter het hotel ligt waar wij een paar dagen logeerden. Nadat we terug in Phoenix in ons hotel zijn aangekomen, hebben we eigenlijk de hele middag alles gevolgd op de tv. Behoorlijk ingrijpend allemaal.

Juist vanmorgen vroeg hebben we uitgebreid gesproken met de gastvrouw van het b&b over het feit dat ze behoorlijk bang zijn voor dit soort haatacties.

Montezuma Castledetail

voormalige woningenwoningen naast de castle

Om een uur of 9 zijn we weggereden uit Sedona en hebben onderweg nog gestopt bij het Montezuma Castle Monument. Een mooi voorbeeld van een woongemeenschap in de grotten van zo’ n 700 jaar geleden. Onderweg voor de laatste keer genoten van de mooie wegen waar we 3 weken van met plezier over gereden hebben.

onderwegonderweg

Later, terwijl we koffie drinken in een cafe, komt er een app van Marlijn binnen met het nieuws uit Texas, waarbij ze even zeker wil weten of wij er niet in de buurt zijn.

laatste kamerAkelige gangin de badkamer

Later in Phoenix, gedoe bij het inchecken. Voor het eerst deze vakantie was de boeking niet bekend. Na wat getelefoneer komt het wel weer goed en hebben we een mooie kamer. Dit keer in zo’n (niet leuk) echt hotel, waar je eerst een lange gang door moet om bij je kamer te komen. Gelukkig hebben we de hele reis een heel ander soort overnachtingsplekken gehad. Nog 1 nachtje slapen en morgenvroeg naar het vliegveld....

1. Hanneke:
    4 augustus 2019
    Bah wat naar ...ik las het net op tablet.Dacht direct aan jullie..Heel gek idee dat je zo dicht bij was..
    Goede terugrreis!
  2. Marlijn:
    4 augustus 2019
    Wat een geweldige reis weer en wat een superfoto’s!! Slaap lekker de laatste nacht en alvast een hele goeie reis morgen (voor ons vanavond natuurlijk). Tot gauw!
  3. Jan Willem:
    4 augustus 2019
    Goede reis huiswaarts, lieve vrienden!