8 wegwezen....

27 juli 2018 - Arequipa, Peru

Na precies 10 uur komen we in Arequipa aan. Er staat weer keurig een busje klaar en we gaan naar het hotel. Even een poosje niets doen en dan de stad in. Arequipa is een prachtige stad. Veel mooie straten en gebouwen en gezellige plekjes om te eten. Ook een enorme kathedraal. Morgen is het Independanceday, dus wordt de stad afgesloten voor verkeer en gebeurt er van alles. Echt een gelukje om nu net hier te zijn! Het si nu al helemaal rood wit van de vlaggen.

de kathedraal   plein binnen kloostermuren

We kiezen ervoor om een “free walking tour” te doen en dan meteen een goed overzicht van de stad te krijgen. Maar terwijl we daar staan te wachten, wordt de groep zo groot en duurt het allemaal zolang voordat er iets gebeurt, dat we al afhaken voor de groep in beweging komt.

straatje binnen klooster   blauwe doorkijk   kloostergang

We besluiten om naar het Santa Catalinaklooster te gaan. Een enorm groot complex van 20.000 m2 waar vroeger honderden nonnen woonden en zelfs nu nog een klein aantal. Het klooster werd gesticht in 1579 en is sinds 1970 open voor publiek en de belangrijkste toeristische attractie van Arequipa. Het is gigantisch groot en eigenlijk een stadje op zich. Echt een doolhof van straatjes en kleine huisjes, in frisse kleuren. Bijzonder om door te lopen.

Na die tijd drinken we nog even ergens iets en houden het vandaag voor gezien. Lekker twee uurtjes niks doen en daarna nog even uit eten en dan is deze dag ook allweer voorbij. De eerste week zit er zelfs alweer op!

Wat het weer betreft: in de zon is het heerlijk warm, maar in de schaduw en als de zon weg is, moet je meteen een trui of jas aan. Het koelt heel sterk af. Nederland zou er jaloers op worden denk ik. Om Arequipa heen zien we de sneeuwbergen al liggen, dus gaan we de kou tegemoet. Dit zullen de laatste blote-benen-dagen zijn waarschijnlijk