26 de canopywalk

14 augustus 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Om 8 uur de 5 Luxemburgers uit onze groep uitzwaaien. Wij blijven nog een dagje en hebben vandaag een prive-excursie. De hele boot voor ons alleen!

aap   tapir

We varen 3 kwartier en komen bij een dierenopvang, waar dieren die verstoten, gewond of alleen zijn, worden opgevangen. We zien o.a apen, een tapir, een puma, een beer, vogels etc. Beetje sneu in die kooien.

canopy jw canopy henk canopy wilma canopy willy

Vervolgens een wandeling naar de Canopywalk. Een grote uitkijktoren (42m hoog), waar we opklimmen om van daaruit via een uiterst gammele hangbrug 90 meter boven de bomen te schommelen. Het eindigt op een platform, gemaakt in een giga boom. Het laatste stuk is behoorlijk steil en dat is terug vooral erg lastig! Maar ook dat lukt. We zien een prachtige groep vlinders langs de kant als we teruggaan.

Op het platform steil omhoog allemaal vlinders

Terugvaren is heerlijk vanwege de wind die ervoor zorgt dat we weer een beetje opdrogen. Het is zo heet hier, dat je bij de minste of geringste inspanning drijfnat van het zweet wordt. We zijn precies op tijd terug voor de lunch.

Dan weer relaxtijd in de hangmat en nog even zwemmen. Straks inpakken en morgen naar Lima

1. Len:
    15 augustus 2018
    Wat een geweldige plaatjes allemaal! Op de foto al mooi , maar in het echter nog veel mooier:) knuffel van de kindjes hier
  2. Marlijn:
    15 augustus 2018
    Wat een geweldige verhalen en foto’s!! Echt heel erg leuk om op deze manier mee te kunnen genieten.
  3. Lies:
    15 augustus 2018
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. 😍