25 de clay lick

13 augustus 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Weer om half 6 weg, want om 6 uur moeten we bij de clay lick zijn, een grote wand in het oerwoud, waar bepaalde mineralen inzitten, die amazonepapegaaien blijkbaar nodig hebben voor de opbouw van hun lichaam. Elke dag, tussen 6 en 7 uur komen ze in grote getale daar naar toe om te “eten”. We zijn er nog geen 10 minuten of honderden blauwgroene en een aantal roodgroene exemplaren komen eraan en plakken tegen de wand. Een machtig gezicht! Na een half uur kijken lopen we terug naar de lodge om te ontbijten.

op de claywand   kleiwand

Daarna om 10 uur weer bij de boot verzamelen om naar een local farm te gaan. We worden door een boomgaard geleid om allerlei soorten vruchtbomen te bekijken. Erg warm en niet bijzonder.

papaya ananas banaan

Vervolgens naar een “native family” om te zien hoe ze leven. Daar lunchen we ook en krijgen uiteraard nog een demonstratie van pijl en boogschieten, vuur maken etc. Hele bijzondere mensen, die echt in geen enkel opzicht het leven leiden wat wij gewend zijn. Totaal wereldvreemd, zijn erg smerig, maken nauwelijks contact en leven behoorlijk geisoleerd.

natives nieuwsgierig kindje jw deelt uit

Bij de lodge aangekomen, lekker luieren in de hangmat en om half 5 naar de bar, want dan is er wifi! Tussen 2 en half 5 ‘s middags en tussen 22.30 u en 7 uur de volgende morgen is er geen stroom, dus ook geen wifi.

Intussen zijn we bijna aan het eind van de vakantie gekomen. Morgen nog een dagje hier en de volgende dag vliegen we naar Lima terug. Diezelfde nacht nog gaan we al aan de terugvlucht beginnen. Dan zijn de 4 weken alweer voorbij. Wat een bijzondere vakantie!