17 dagje Cusco

5 augustus 2018 - Cusco, Peru

We moeten om 10.00 u. vlakbij de Plaza de Armas aanwezig zijn voor een freetour, een stadswandeling waarbij je zelf de fooi voor de gids bepaalt. Voordat we ons melden, eerst een poosje kijken bij de wisseling van de wacht op het grote plein. Heel gaaf. Bij de wandeling blijkt Elvis onze gids te zijn. Fijn, want hij wordt vaak genoemd op tripadvisor en altijd met zeer veel lof, dus dat belooft wat!

kathedraal   afwisseling vd wacht

En gelukkig maakt hij het helemaal waar; een leuke 3 uur durende tour, waarin hij ons met veel kennis en humor door Cusco leidt. Wat een prachtige stad!

Lima was best mooi, Arequipa al veel mooier, maar dit is echt top. Mooie pleinen, enorme kerken, veel eetgelegenheden, vele inca-herinneringen, zoals een deel van de trails en zeker erg gezellig.

Op de plaza de armas  Jezuietenkerk  lunch naast elkaar

Na de tour eerst lunch en dat wat winkelen. Intussen hebben we allemaal wel een jas of trui gekocht, zoals 95% van alle Perugangers.

boven Cusco christo blanco Cusco

Aan het eind van de middag met de taxi naar “Christo Blanco” een groot Christusbeeld boven Cusco, waar we een prachtig uitzicht over de stad hebben.

elvis met lama   Alpaca knuffelen

Vervolgens eten en op tijd terug naar het hotel. Gelukkig, want we worden daar al opgewacht door iemand van Pure Peru, de organisatie die onze trip naar Machu Picchu zal begeleiden. Ik besluit definitief niet de eerste dag de trail te lopen en hoop nu op toestemming om wel MP binnen te mogen vanaf een verdere locatie, maar dat is nog maar de vraag. Er wordt erg moeilijk gedaan over veranderingen, dus dat blijft nog een poosje spannend. Henk is zo lief ook niet mee te gaan en bij mij te blijven die dag.

Maar hoe dan ook: vandaag is een echte topdag!

1. Hans:
    6 augustus 2018
    Lieve mannen he die van Peters🤣 het zal de hoogte wel zijn......
  2. Hans:
    6 augustus 2018
    Lieve mannen he die van Peters🤣 het zal de hoogte wel zijn......
  3. Wilma:
    ??? Hoe bedoel je?
  4. Wilma:
    6 augustus 2018
    Oh, nu snap ik het pas......beetje laat; zal ook de hoogte wel zijn
  5. Marlijn:
    8 augustus 2018
    Erg jammer dat het lopen niet haalbaar was, maar wel een verstandige keuze denk ik. Fijn dat papa bij je wilde blijven! Ik hoop dat jullie alsnog een manier hebben gevonden om toch helemaal naar boven te kunnen. Heel benieuwd!!