18 paradijsje

6 augustus 2018 - Urubamba, Peru

Onderweg naar Urubamba twee dingen: eerst gaan we naar de terrassen van Moray, een enorm archeologisch complex met terrassen in steeds 7 lagen. Iedere laag heeft z’n eigen temperatuur en van boven naar beneden kan het zomaar 10 graden schelen. Dit komt door verschillende hoogtes, grond en stenen. Hierin werd vroeger flink geexperimenteerd met bijvoorbeeld meerdere soorten aardappels. Een kunstwerk eigenlijk.

Moray   in de regen

Als 2e gaan we naar Maras; een terrassenstelsel van allerlei zoutlagen. Via een klein riviertje komt het zoute water binnen; wordt dan verdeeld over de terrassen en bij voldoende zon verdampt het water en wordt zout gewonnen. Indrukwekkend groot allemaal. Een minder leuk detail is dat het de hele ochtend regent!

maras   jw en w voor de maras

Dan naar Urubamba. We stappen uit het busje waar we mee uit Cusco zijn gekomen en stappen in een ander taxibusje dat voor ons klaarstaat. Iedereen onder de modder; beetje sneu voor de schone taxi. Bij het hotel worden we uitgezet en de taxi gaat weer. Helaas blijkt dit het verkeerde hotel te zijn, dus moeten we weer een andere taxi bellen.

kamer in Urubamba   kamers Urubamba   tuin Urubamba

Eind goed al goed, het resultaat is prachtig. Ons hotel ligt in een mooie tropische tuin. We hebben een prachtige kamer en het is er doodstil. Met een tuktuk gaan we even het dorp in om wat te eten en vanavond eten we hier in het hotel.

Morgen is het om 6 uur opgehaald worden en naar de trein die ons naar Machu Picchu zal brengen. Spannend!

1. Rita Peters:
    7 augustus 2018
    Zelfs ik (moeder) lees met veel plezier jullie verhalen. De foto's zijn prachtig.
  2. Hanneke:
    7 augustus 2018
    Wat een belevenissen...erg leuk om te lezen en jullie te volgen!
  3. Len:
    8 augustus 2018
    Wat leuk dat oma ook meekijkt 😊😊
  4. Marlijn:
    8 augustus 2018
    Echt wel! Wat leuk oma 😃.

Wat een prachtige locatie weer! Kan niet wachten op jullie verhalen over Machiu Pichu... Als het goed is hebben jullie dat inmiddels bijna achter de rug. Spannend!!
  5. Wilma:
    9 augustus 2018