Wandelen in de Dolomieten

6 september 2020 - Ortisei, Italië

Zondag 6 september

Om 9.15 u gaan we de deur uit. Hele dag door Duitsland gereden tot een uurtje of 6 en overnacht in Rot an der Rot, een uurtje boven Fussen. Onderweg hadden we redelijk wat files door wegwerkzaamheden en een fiks ongeluk waar we een uur voor stil hebben gestaan.Prima overnachting in Pension Zur Linde en de volgende morgen om een uur of 9 weer verder.

IMG_0256IMG_0285IMG_0327

Maandag 7 september

Slecht weer, regen, maar we zitten toch in de auto. Om half 2 komen we in Ortisei aan en kunnen meteen op de kamer. Hotel Villa Luise, waar we bovenin op de 2e etage een kamer hebben met een prachtig uitzicht op de bergen. Alles perfect daar. We zijn naar beneden gewandeld naar het centrum en daar wat rondgekeken, ook alvast de kabelbaan voor morgen opgezocht en weer terug omhoog gelopen. Villa Luise was inclusief avondeten, dus we hoefden de deur niet meer uit.

IMG_0328Facetune_09-09-2020-18-45-45IMG_0296Facetune_09-09-2020-18-44-54

Dinsdag 8 september

Vandaag voor het eerst in de bergen gewandeld! Een rondwandeling over de Seiser Alm van ruim 13 km met een hoogteverschil van 500 m. Best pittig dus. Vaak gerust, een paar minuutjes is dan ook weer genoeg en voldaan na zo’n 5,5 uur een glas lekker koud drinken genomen op het terras bij de kabelbaan. ‘s Avonds vroeg gaan slapen en tot 6 uur volgehouden.

IMG_0297IMG_0294IMG_0304

Woensdag 9 september

Vroeg wakker, dus tijd om dit verhaal bij te werken. Vandaag Sten jarig, dus niet vergeten te denken aan te facetimen! Straks de Puflatsch wandeling vanuit het gebied waar we 4 jaar geleden gingen skien. Leuk! In Castelrotto het hotel van toen opgezocht. Het heet nu Carni Melissa ipv Wiesenhof zoals destijds. Met de kabelbaan omhoog gegaan en daarna met nog een kabel de Puflatsch op. Daar op de hoogvlakte gelopen, weer ruim 10 km en naar beneden gelopen tot de eerste kabelbaan. Afdalen is niet fijn voor je knieen heb ik gemerkt!