Casa Alina

17 september 2020 - Tresnuraghes, Italië

Donderdag 17 september

Verhuizen! Om 11 uur checken we uit en gaan op weg naar Tresnuraghes, iets noordelijker gelegen. Via een “plattelandsroute” gaan we op pad. Leuk dorpje onderweg aangedaan en prachtige bergwegen bereden. Als we aankomen staan de eigenaren ons al op te wachten en krijgen we een rondleiding in het Italiaans door het huis. Wat een locatie! Terras boven zee, waar we, gezeten op lekkere stoelen, de zonsondergang kunnen bekijken. Ook een wasmachine dit keer, wat handig is zo langzamerhand. We hebben de beschikking over een compleet huis met 2 terrassen, meerdere zitjes, een barbecue en een keuken met alles wat je nodig hebt. In Bosa boodschappen gedaan en thuis spaghetti gegeten. Beviel prima!

zonsondergangIMG_0706IMG_0675
Vrijdag 18 september

In de morgen de buurt even verkend. De gemeente valt onder Tresnuraghes, maar het dorpje heet Porto Alabe. Voor het eerst naar ons “eigen” strand toe. Parasol en stoeltjes mee en genieten maar. Verder eigenlijk niets gedaan. Alleen ‘s avonds een pizza gegeten in de buurt. Uitgebreid met de kinderen gebeld ivm het drama rond de familie van Dam.

IMG_0680IMG_0688IMG_0563

Zaterdag 19 september

Het was bewolkt, dus goed moment voor een stad. Alghero, ruim een uur noordelijker,  moest het worden. We reden over een prachtige kustweg er naar toe. En wat een mooie stad! Allemaal kleine middeleeuwse straatjes, een paar mooie kerken en lekker zwerven langs de winkeltjes. De kathedraal werd net versierd vanwege een trouwerij. Alvast warm gegeten daar,  dan maar in de avond gewoon iets kouds. Het begin in de stad was even minder omdat we ons per ongeluk met de auto in die kleine straatjes begaven, die eigenlijk veel te smal voor onze auto waren. Was wel even slikken, maar het kwam uiteindelijk goed. Om 5 uur nog even een poosje naar het strand geweest en daarna relaxed naar de zonsondergang gekeken.

IMG_0624IMG_0620IMG_0619

Zondag 20 september

Vroeg in de morgen omhoog gewandeld naar de supermarkt. Daarna 2 uurtjes naar het strand hier beneden. In de middag naar Bosa gereden. Daar naar het Castello geklommen, rondgelopen en mooi zicht gehad op de kleurrijke huisjes beneden. Later door de nauwe straatjes geslenterd en in een ristorante gegeten. Om 8 uur waren we alweer weer thuis. Sinds we hier zijn is tv kijken er niet meer bij; de wifi is heel slecht en zelfs de 3G/4G doen het niet erg geweldig.

P1050293P1050295IMG_0700

Maandag 21 september

Laatste dag op deze locatie. Vandaag naar een nabij gelegen strand. Wat breder en wat makkelijker om het water in te komen. Bij ons lagen veel stenen in het water. De eigenaren van ons huis kwamen ons een pakje echte Sardijnse koeken en een flesje Mirto, een likeursoort,  brengen. Heel lief! Nog even een paar mooie plaatjes van dit bijzondere huis, omdat we zoiets niet snel weer mee zullen maken. Op het strand kregen we gezellig een hond op bezoek!  En tenslotte weer een bijzondere zonsondergang😍

IMG_0719Facetune_21-09-2020-10-16-31IMG_0587IMG_0655IMG_0600IMG_0596

D8B61F3D-B5B6-427A-AA2E-FDA007BCCB8B

1. Jan Willem:
    21 september 2020
    Ha lieve vrienden. Vanavond genoten van alle verhalen en foto’s! Mooie blog weer, Wilma! Veel plezier verder op jullie vakantie. Liefs W&JW