Ciao Sardegna

30 september 2020 - Enschede, Nederland

28 september

Vanmorgen van west naar oost gereden in de stromende regen. Maar mazzel: net toen we aankwamen bij het “gigantengraf” vlak bij Olbia,  begon het op te klaren en hebben we heel redelijk weer gehad de hele dag. Na het graf naar Olbia en daar wat rondgelopen, gewinkeld, gegeten en gedronken en zo de tijd gevuld tot een uur of 6. Grappig was het zeilbootje in water gemaakt van blauwe plastic flessen. Toen naar de haven, aansluiten in de rij en maar wachten..... Om 20.00 u mogen we de boot op en onze hut op de 8e verdieping opzoeken. Na wat gelezen en gedronken te hebben, lekker op bed liggen en dit verhaaltje schrijven.

IMG_0921IMG_0930IMG_0953

29 september

Een chaotisch vertrek van de boot. De auto’s stonden tegen elkaar aan en konden geen kant op. Mensen moesten achteruit tegen een helling twee dekken omhoog rijden. Sommigen konden of durfden niet, waardoor het allemaal heel lang duurde. Al met al wel anderhalf uur van aanleggen naar eraf rijden! De reis verliep verder snel en prima. Onderweg iets gegeten bij een heel bijzondere Mc Donalds met prachtige panoramaramen. Er is in deze 3 weken veel sneeuw in de Dolomieten gevallen en dat leverde mooie beelden op onderweg. Nu overnachten in gasthof Roessle in Lautrach.

IMG_0965IMG_0986P1050444

30 september

Na een prima ontbijt zijn we om 9 uur weggegaan uit het leuke gasthaus en om 16.00 uur stapten we ons huis binnen. Ging supervlot allemaal. Intussen is alles opgeruimd en draait de wasmachine op volle toeren!
Vakantie voorbij; goed gevoel en Sardinië is zeker voor herhaling vatbaar!

IMG_0998IMG_0996IMG_0997

Van reisblog naar fotoboek