6) Dagje wilde westen

19 juli 2019 - Deming, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag niet heel veel te melden. We gaan na 3 nachten Tuscon op weg naar El Paso, met een nachtje tussenstop in Deming New Mexico.

welkomTombstone

Na een uurtje rijden even een bezoek aan het westernstadje Tombstone. Hier vond in het jaar 1881 een historisch vuurgevecht plaats tussen mensen van de “law” en 3 cowboys, die het niet zo nauw namen met de wet.

gunfightgunfight0

Er was er maar eentje die dit overleefde en later oud is geworden in LA. Het verhaal wordt op 5 verschillende plekken nagespeeld. Behalve dit theater is het stadje beladen met leuke winkels met allerlei westernspullen, een saloon, een postkoets, gunshops en wat er vroeger ook maar te vinden was in die tijd.

postkoetsze staan klaar voor de fight

Na de voorstelling rijden we verder naar Deming. Onderweg wordt het steeds donkerder en belanden we ook bijna in een zandstorm. In de verte zie je allerlei tornado’s, maar wij blijven buiten schot. In het hotel ligt een kaart met voorschriften over hoe je moet handelen bij een tornado als je in je kamer bent. Schijnt hier regelmatig voor te komen. Ook onderweg steeds borden met tips hoe je in de auto het beste met de situatie om kunt gaan. Spannend!

Morgen dus verder naar El Paso en maar eens een dagje proberen nauwelijks te lopen omdat mijn knie nog steeds niet helemaal dicht is.