3) Wat een tegenvaller!

16 juli 2019 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

De bedoeling van vandaag is om de Apache Trail te rijden. Volgens de reviews variërend van “geweldig, doen!” tot “levensgevaarlijk, niet aan beginnen!”  Een soort van “de gevaarlijkste wegen van de wereld” zelf gaan ervaren.

Cactussen overalmooie brug onderweg

Dat belooft wat. Het eerste, geplaveide deel van de route is al erg mooi. Langs een ghosttown, mooie vergezichten, plenty cactussen, een enorm groot meer en bijzondere bruggen. Tot aan Tortilla Flat loopt het gesmeerd, maar dan is de weg geblokkeerd vanwege een fikse brand verderop.

grappige cactusghosttown

De route zou zo’n 5 uur in beslag nemen langs smalle gravelwegen, afgronden en prachtige plaatjes. Dikke pech, gewoon weer dezelfde weg terug en via een gewone highway richting Tuscon.

Canyon LakeCanyon lake

Daar aangekomen krijgen we een gezellige kamer. Eerst maar weer languit op bed (knie begint te protesteren) en via een soort takeaway maar eten bestellen. Na deze twee tegenvallende dagen kan het alleen maar beter worden denk ik zo! Een ouder van school zei tijdens een kampweek regelmatig: “uiteindelijk komt alles altijd weer goed!” En daar gaan we maar van uit 🍀

Thunderbirdkamer in tuscon