13) Petrified Forest en Painted Desert

26 juli 2019 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst rustig eten en dan de auto weer in. Over de route 66 naar Holbrook. De 66 stijl komt ook terug in de motorrijders die nog in de 60er jaren zijn blijven hangen!

vintageechte 60er

Na een uurtje zijn we bij de Painted Desert, een prachtig stuk woestijn met allerlei gekleurde rotsen. Vooral het roze/rode is er volop. Overal stops en uitkijkjes en stuk voor stuk de moeite waard.

painted desertHenk

Mooi uitzichtpainted desert

De hele route door het park is 45 mijl, aan weerszijden van de snelweg, best een flink stuk dus. Hier en daar zie je al wat versteende stukken boomstam liggen, maar dat zal aan de andere kant steeds meer worden.

versteende boomstampainted desert

De bergen veranderen langzamerhand in een soort zwart/blauw, wat ook weer heel mooi is. Intussen rijden we in Petrified Forest, waar veel versteende boomstammen liggen. Door de jaren heen, wel 200 miljoen jaar, zijn ze gekristalliseerd en hebben allerlei kleuren gekregen. Heel bijzonder en je blijft maar foto’s maken....

detail stenen boomstamlekker bedKeukentje

Dan door naar Holbrook, waar we een leuk vintage hotelletje hebben aan de route 66. Ze hebben echt geprobeerd een beetje de stijl van vroeger vast te houden, heel grappig!

Voor het publiceren even mijn verhaal goed doorlezen - vorige keer niet gedaan en prompt vol fouten....