11) Santa Fe verkennen

24 juli 2019 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Een bijzondere gewaarwording vanmorgen: de deur uitgaan en denken “wat fris hier” en dan een vestje ophalen. Wat een verschil met de dagen in het zuiden. Gelijk zo’n 20 graden minder. Terwijl het in Nederland nu juist heet is geworden. Wel aangenaam nu, want boven de 40 is echt niet fijn meer.

Voor het eerst ook weer een eind gelopen. Tot nu toe kon het niet qua knie en ook niet qua hitte. Morgen gaan de hechtingen eruit en dan kan hopelijk alles weer.

State CapitolState Capitol halvergaderruimte

Santa Fe is een geweldig leuke stad en de hoofdstad van New Mexico. Het historische deel zit vol met mooie dingen om te bekijken. Eerst gaan we naar de State Capitol. Wat een prachtig gebouw, boordevol kunst en toegang tot heel veel zalen en verdiepingen.

San Miguel churchduidelijkBinnenin San Miguel

Vervolgens de San Miguel kerk, de oudste nog actieve kerk van heel de VS. Hierachter ook nog weer het oudste huis uit de streek met daarbij uiteraard de nodige souveniershops.

Loretto Chapelwenteltrap in de chapelChapel

Dan de Loretto Chapel met zijn bijzondere wenteltrap en niet te vergeten de Franciscus van Assisi kathedraal. Deze in een totaal andere stijl, maar wel erg mooi.

KathedraalFranciscus van Assisibinnenin de kathedraal

De meeste huizen en ook grote gebouwen in Santa Fe zijn van zonsteen, bestaande uit klei, stro, zand en mest, de zogenaamde adobe-architectuur en allemaal in een soort chocoladekleur bepleisterd. Het ziet er wat Marokkaans/Mexicaans uit. Intussen is de temperatuur perfect: zo’n 27 graden. Mag van mij zo blijven!

verkoop indianenspullenin de schaduw

Typerende bouwstijl

Het plein in het centrum heeft aan alle kanten een soort doorgang met afdakjes tegen de zon, waaronder aan 1 kant allerlei indiaanse koopwaar wordt aangeboden. De winkels in deze stad zijn supermooi, maar ook super duur. Een tas, die ik leuk vond en wel wilde kopen kostte 654 dollar, terwijl mijn schatting zo’n 60 a 70 was. Idem een kettinkje dat meer dan 2000 was! Helaas, dan maar niet. Wel een jurk gekocht. Ook leuk! Tenslotte 2 typisch Amerikaanse plaatjes....

leuk voor in huis 🙈een echte....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Willem:
    24 juli 2019
    Mooie plaatjes van Santa Fe en lekkere temperatuur! Fijn voor jullie. ‘Hier zucht Zuid- en West-Europa onder deken van warme lucht uit Afrika!
    ‘t Zal inderdaad fijn zijn als de hechtingen er uit gaan, Wilma! Ziet de wond er verder goed uit?
  2. Wilma:
    25 juli 2019