Fietstocht door San Sebastian

26 juni 2021 - Donostia / San Sebastián, Spanje

Eindelijk echt goed weer vandaag! Lekker in de zon voor de camper voor we naar de stad gaan. De winkel (en brood) is op onverklaarbare wijze niet open en dus besluiten we om maar vroeg met de bus te gaan en in de stad tapas te gaan eten voordat we gaan fietsen. Op hetzelfde plein als gisteren gezeten en lekker wat hapjes genuttigd.

in de zon!samenlekker druk

Na wat rondlopen en nog een terrasje melden we ons bij Bajabikes. Carlos wordt onze gids. Geen ervaren gids, dit is pas zijn tweede optreden, maar hij loodste ons wel mooi bijna 3 uur lang door alle delen van San Sebastian. We hadden een e-bike maar echt nodig was het niet. Het was niet steil, hoogstens een sterkte wind als we bij de zee fietsten.

fietstochtuitleg carlosop de punt

Vandaag mogen de mondkapjes buiten voor het eerst af en dat is heerlijk! Carlos zelf durft het niet aan. Jammer, want als je zo’n half gezicht ziet, is het contact toch anders. Opvallend dat veel mensen de mondkap gewoon nog dragen. Blijkbaar zit de angst er nog behoorlijk in. Op het laatst fietsen we ondergronds 2 km terug naar de plek van de fietsen. Heel bizar; nog nooit zoiets meegemaakt.

ondergrondsondergrondsstatiefoto

Al met al een geslaagde laatste dag in Spanje want morgen gaan we helaas alweer aan de terugreis beginnen. Terugkijkend zijn die weken best wel snel omgegaan!