4) In het Saguaro National Park

17 juli 2019 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

De reuzencactus (de saguaro) is wel de trots van Tuscon. Enorme cactussen die wel meer dan 15 meter hoog kunnen worden. Eigenlijk staan ze overal, tot in Phoenix toe, maar in dit park nog net even wat meer en wat hoger.

Saguaro npprachtig park

Na een uitleg in het visitor center, hebben we eigenlijk maar 1 optie: de loop rijden, aangezien een trail lopen echt niet mogelijk is.

overal catussenDe saguaro

Halverwege toch een kleine gedaan die naar een aantal petroglyphen voert. Het is niet ver, maar toch nog zo’n 400m, met lichte klim- en daalstukjes erin. Niet echt volgens de raadgeving van de arts, maar wel heel voorzichtig gedaan en ik kon alweer iets beter lopen dan gisteren.

vogelnestjeSelfie

Het plan was om vervolgens naar het Sonora Desertmuseum te gaan! Maar aangezien we daar ruim 3 km voor moeten lopen, er maar vanaf gezien. Onderweg gegeten in de Coyote bar, boodschappen gedaan en terug naar huis. Nu weer uitrusten en straks het verband er voor de eerste keer afhalen en douchen! Heerlijk 😍