16) in de canyon

29 juli 2019 - Chinle, Arizona, Verenigde Staten

Met 8 man in een ruime soort safaritruck gaan we om 9 uur op pad. Na een paar minuten zijn we al bij de ingang van de canyon. Er ligt een dikke zandlaag op de bodem, vandaar dat er speciale wagens nodig zijn om er doorheen te komen. Bovendien mag niemand in eigen auto de canyon in.

in de kloofonze “truck”rotsformatie

We hebben een “echte” Navajo gids, die vaak stopt en allerlei zaken aanwijst en vertelt. Er wonen nog 70 gezinnen in de kloof. De hele gemeenschap bestaat uit meer dan 380.000 mensen in het hele reservaat, wat een flink stuk land in beslag neemt, verdeeld over 4 staten.

even pauzevoormalige woningenin de kloof

We zien een aantal ruïnes van woningen, petroglyphen en voorraadgebouwen hoog tegen de wanden. Verder rijden we gewoon door een bos, zien paarden lopen, hebben 2x een stop, waar zelfs mobiele wc’s staan en zijn na 4 uur pas de canyon weer uit. Een supermooie tour.

mooi zicht op woningenonderwegFour corners

Om 13.00 u weer thuis en dan besluiten we om toch nog maar ergens heen te gaan. Aangezien je hier nogal snel went aan lange afstanden, rijden we nog eventjes 330 km om een foto te maken op de “Four Corners”  een punt waar 4 staten samenkomen en je dus werkelijk in 4 staten tegelijk kunt zijn. Het zijn New Mexico, Utah, Arizona en Colorado.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade