15) Canyon de Chelly

28 juli 2019 - Chinle, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag via een alternatieve route, om niet altijd de highway te hoeven nemen, naar Chinle. Mooie, rustige wegen dwars door Navajo County, het land van de indianen. Op het eind nemen we een korte weg, een dirtroad, die precies uitkomt waar we eerst willen kijken: bij de kloof.

dirtroad

mooie lucht

Deze dirtroad (zandweg) is alleen wat langer dan gedacht. We rijden zeker ruim een uur door een bos, in the middle of nowhere en zonder ook maar iemand tegen te komen. Heel bizar. Maar het klopt allemaal en we komen bij het eind van de kloof, bij de zgn. Spider Rock uit.

Spider rockspider rockHenk naast de kloof

Deze spider rock is een gigantisch hoge, rechtopstaande rots van wel 250 meter hoog! Verderop nog een paar uitzichtspunten en aan het eind zijn we bijna bij de lodge. Ook weer een prima slaapplek op de begane grond met de auto voor de deur, lekker handig.

mooi groen benedenCanyon de Chellydreigende luchten

Nog even naar het dorpje naar een supermarkt en dan verder weinig meer doen. Een flesje wijn meenemen zit er niet in. In het hele reservaat wordt geen alcohol verkocht. Dat is nou jammer...

1. Jan Willem:
    28 juli 2019
    Het schitterende landschap doet de wijn wel vergeten...Zeker als Henk zo’n mooie dame in prachtige jurk op de gevoelige plaat vastlegt!
  2. Francis:
    28 juli 2019
    Ah balen zeg, geen wijn 🙄
    Is toch altijd zo lekker hi hi 🥂
    Hoe was de Lion King (goedkoop daar zeg de bios!)
  3. Wilma:
    28 juli 2019
    Echt supermooi! Een aanrader dus.
  4. Hanneke:
    31 juli 2019
    Leuk om alle belevenissen te lezen!