New York dag 5

27 april 2017 - New York City, Verenigde Staten

Het leek dermate mistig te zijn dat we onze plannen opnieuw moesten aanpassen maar op het moment dat we van de boot afkwamen brak de zon door. Dan toch maar naar Liberty Island om het vrijheidbeeld van dichtbij te gaan bekijken. Na een wachttijd van een half uur konden we de ferry op. Op Liberty Island van boord een daar rondgelopen. Het beeld is 93 meter hoog en indrukwekkend om te zien. Iedereen maakt er selfies, dus wij ook weer uiteraard!

Statue of liberty liberty island groep

Hierna zijn we even naar Ellis Island gevaren maar niet uitgestapt. Weer terug in de haven zijn we naar Ground Zero gelopen en hebben daar een kijkje genomen in het One World Observatory. Dit zat helaas niet bij onze pas in en kostte 37 dollar extra pp. Wel heel gaaf, zeer de moeite waard en absoluut een aanrader.

One world one world view vanuit one world

Vooral de introductie op de 102e verdieping was heel verrassend. Op film kregen we alle facetten van New York in een paar minuten flisend te zien, wat resulteerde in een soort van verrassende ontknoping. Het laatste stukje daarvan staat op de bijgevoegde video. Vervolgens konden we naar de 100e verdieping waar je 360 graden rond kon kijken. Jammer genoeg kwam de mist weer vrij snel opzetten en zijn de foto's niet optimaal geworden. Deze avond hadden we ook kaarten voor de Top of the Rock, maar vanwege het slechte zicht maar verzet naar morgen. Lekker gegeten bij een Ierse pub/restaurant en daarna weer richting metro/ferry/trein naar Staten Island.

1. Jan Willem:
    28 april 2017
    Die selfie is hartstikke leuk!
  2. Emmy:
    28 april 2017
    Heb net alle foto's nog eensgoed bekeken!
    Wat geweldig allemaal! Ik wil ook