New York dag 3

25 april 2017 - New York City, Verenigde Staten

De weersvoorspelling voor vandaag was erg slecht, dus maar zoveel mogelijk binnenactiviteiten ondernomen. Als eerste zijn we naar het Guggenheim gegaan. Wat een bijzonder gebouw en wat een leuke manier om al circelend een hoeveelheid kunst te kunnen bekijken. Veel bekende namen, waaronder mijn favoriete schilder Marc Chagall!

Guggenheim  Selfie  me and chagall  Rain  Trump tower

Tijd voor koffie: in de Trumptower! Een en al pracht en praal, met alleen maar marmer en goudkleurige ornamenten. (De derde foto laat het echte slechte weer van vandaag zien) Vervolgens gaan we via de St. Thomas kathedraal naar MoMa, het museum voor moderne kunst. Veel niet-moois maar ook veel bijzondere kunstwerken.

St. Thomas  MoMa  Boogie Woogie

Tenslotte zijn we nog even Madame Tussaud doorgelopen, waar best grappige en ook levensechte beelden te bekijken waren.

de paus   Nelson M   me en et

Terug naar Staten Island en daar gegeten bij een authentiek Sri Lankaans restaurant. Helemaal ingericht met spullen uit het land zelf!

uit eten  Buddha

Hopelijk is het weer morgen wat beter....het blijft maar regenen, want Ground Zero staat op het programma. Nu al zin in!

1. Hans:
    26 april 2017
    Leuk hoor Srilankaans eten in New York, lekker die curry's. Vonden jullie die trap in Guggenheim ook niet een beetje lijken op Vaticaan?
  2. Jan Willem:
    26 april 2017
    We genieten op afstand mee. Veel plezier op dag 4!
  3. Wilma:
    26 april 2017
    Nee Hans, die link hebben we totaal niet gelegd en nog steeds niet eigenlijk...
  4. Marlijn:
    27 april 2017
    Erg leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen!