New York dag 2

25 april 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag gestart met deel 2, de uptownroute van de Big Bus. We gingen van 42nd street door de West-Side, Harlem en om het hele Central park heen. Viel tegen omdat we meer stilstonden vanwege de stoplichten dan dat we reden en de route ook niet echt enerverend was.

idem sf  Fiets

Vervolgens fietsen gehuurd en heel Central Park doorgereden. Heel leuk maar jammer dat we niet overal mochten fietsen, dus het plan is om vrijdag er nog lopend doorheen te gaan. Strawberry Fields mocht uiteraard niet ontbreken. Central Park is heel relaxed, gemoedelijk en een bron van allerlei sportieve activiteiten. Superleuk om mee te maken.

Na Central Park zijn we naar de Highline gegaan, een voormailge spoorlijn, die sinds een aantal jaren is omgetoverd tot een prachtig park waar je een paar kilometer lange wandeling maakt op zo'n 20 meter hoogte. Vol mooie planten, bloemen, moderne relaxbanken en andere snufjes. Een bijzonder uitzicht op de Hudson river en over een aantal drukke verkeerspunten van de stad. Een enorme aanrader!

High line       Highline 2

Highine selfie Grand central

Daarna moest er nog gegeten worden en dat hebben we uiteindelijk na lang zoeken op 42nd street gegaan. Niet echt goedkoop natuurlijk, voor een glas witte wijn moest ik 10.99 dollar betalen, belachelijke prijzen, maar ja, je zit dan ook midden in het grote gebeuren... Dan terug naar Staten Island; eerst een verkeerde metro genomen, dan op de ferry, daarna de trein en om half 12 weer thuis na een 2e geslaagde dag!

1. Marlijn:
    25 april 2017
    Jammer dat het tegenviel... hopelijk morgen een betere dag!
  2. Wilma:
    25 april 2017
    Nee hoor Marlijn, dat was maar een klein stukje, de rest was prima!
  3. Hans:
    25 april 2017
    High Line vonden wij ook erg gaaf. Fietsen in Central Park niet, leek ons erg leuk. Jullie gaan toch nog wel naar 9/11 monument?
  4. Wilma:
    26 april 2017
    Uiteraard Hans; morgenvroeg is de planning!
  5. Gea:
    26 april 2017
    Leuke verhalen en foto's Wilma. Bijzonder dat we jullie zo kunnen volgen. Een indrukwekkende stad. Nog veel plezier!