20) Sedona

2 augustus 2019 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Nieuw adres met perfecte wifi en ook de 4G doet het weer! Lag blijkbaar aan de Navajo instellingen, die mijn travel &surf pakket niet aankonden.

sunrisesunrise

In alle vroegte, om kwart over 5 ben ik naar de zonsopgang wezen kijken. Na het ontbijt eerst nog een heel fraai stuk de canyon ingelopen. Erg leuk om te doen, maar ja dat terug klimmen is wel een dingetje. Je kunt helemaal tot beneden, maar heen en terug kost dat een uurtje of 6/7 en we moeten weer verder vandaag!

wandeling de canyon inonder de brug doorin de canyon

Om 10 uur checken we uit en besluiten de weg langs de canyon nog maar een keer helemaal uit rijden, omdat we de eerste dag eigenlijk niets gezien hebben. We stoppen bij Desert View point, waar een grote uitkijktoren een prachtige blik op de canyon, inclusief rivier biedt.

Uitkijktoren bij desert viewBinnenkant van de toren

Binnenin de toren helemaal versierd met allerlei indianentekeningen en kunst. Heel bijzonder eigenlijk. Dan op weg naar Sedona. Nog een uurtje of 2 en dan zijn we daar alweer. Dit wordt het laatste adres voor Phoenix, om van daar weer terug te vliegen. Op het kaartje is ook duidelijk te zien dat we bijna rond zijn.

selfie makenselfieroute tot nu toe

In Sedona een leuke b&b, waar we onszelf binnen kunnen laten via een vooraf toegestuurde code. Nog niet eerder meegemaakt. Vanmiddag helemaal niets gedaan, alleen maar lekker op ons balkonnetje zitten lezen en schrijven. Eigenlijk de eerste keer dat we gewoon uitgebreid buiten konden zitten. Later in het dorpje lekker gegeten met zicht op de rode bergen en morgen die maar eens beter bekijken!