Gran Canaria 2017

14 december 2017 - Gran Canaria, Spanje

zandduinen van Maspalomas   8 - 15 december

Vrijdag

7 uur weg. Vlucht is op tijd. We komen in een mooi groen park met leuke huisjes ‘s Avonds gelijk een paar km gewandeld naar de kermis en daarna vroeg naar bed. Behoorlijk koud gehad ‘s nachts. We hadden de dekbedden in de kast niet gezien- best wel stom eigenlijk.

Zaterdag

Via pad naast de droge rivier naar strand van maspalomas gelopen. Daar het Farohotel en de  vuurtoren gezien. Via de duinen naar playa del ingles gelopen. Een trip down memory lane was het eigenlijk! Namelijk Catharina playa en de Cita bezocht waar we precies 40 jaar geleden waren. Grappig. Ook weer teruggelopen naar Maspalomas met als resultaat blaren onder mijn voeten. Totaal ruim 12 km gelopen! Toevallig waren we net op tijd voor de voorlichting van tui, dus daar maar de auto besproken voor morgen. Dan een poosje relaxen en later eten. Na die tijd nog naar het winkelcentrum Faro 2 gelopen, stelde niks voor.

Zondag

Henk jarig. Half 10 opgehaald door het verhuurbedrijf. Route 2 naar het midden van het eiland gestart. Hele dag onderweg geweest. Stop bij de necropolis Arteara, waar we een korte wandeling van een uurtje maakten. Een langere wandelng zat er niet in ivm blaren onder mijn linkervoet. Volgende stop bij de Roque Nublo, de Pico de las Nieves en in Puerto de Mogan. Mooie tocht, lekker weer, en veel palmen. Om 7 uur waren we terug, even niks doen en toen eten. Daarna wat drinken en naar het huisje.

Maandag

Een wandeling in de Caldera de Bandama, die 1800jr geleden voor het laatst is uitgebarsten. Een fikse afdaling en beneden rondgelopen. Er ligt nog een soort van boerderij waar een 86 jarige man zorgt voor zijn kippen. Elke dag loopt hij naar boven om daar te slapen. De klim naar boven was behoorlijk heftig (voor mij dan). Vervolgens door naar Las Palmas om daar te kijken naar een kerstsculptuur van zand. Heel mooi gemaakt.

Dinsdag

Het weer lijkt alle kanten o0 te kunnen. We rijden naar het noorden, vlak bij Las Palmas, naar een botanische tuin, de grootste van Spanje. Daar zo’n 2 uur gelopen. Een prachtige plamtengroei, vooral de cactussen! Daarna naar Las Palmas om naar het Casa de Colon te gaan, een museum gewijd aan de tijd van Columbus en zijn reizen naar Amerika.

Woensdag

Een bijzondere route de bergen in. Veel uitkijkjes, haarspeldbochten en weer mooie vegetatie. Boven een wandeling langs de bergwand onhoog gemaakt, die best spectaculair was. Een behoorlijke klim en de Iphone gaf dan ook 45 verdiepingen aan! Daarna naar Maspalomas wat gegeten en gewinkeld. We hebben nu 4 dagen een auto gehad en morgenvroeg wordt hij opgehaald, dus morgen een relaxdagje.

Donderdag

Het is lekker weer, dus nu een dagje helemaal niets doen, lekker op een ligstoel bij het zwembad, lezen en af en toe een drankje nuttigen. We kunnen hier ook a la carte lunchen voor de eerste keer. Tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt.

Vrijdag

We worden om 14.00 uur opgehaald om terug te vliegen. Vlucht is om 16.20 uur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl