Nog meer regen...

22 juni 2021 - Santander, Spanje

Het idyllische plekje op de camping wordt helaas opnieuw door de regen verstoord! En daar bovenop als toppunt van ergernis het feit dat je, na een wat langere looptijd naar de douches, want we wilden zo graag deze plek, in je blootje staat te wachten op warm water wat niet komt. Dan je vervolgens bedenkt dat je je handdoek bent vergeten en dus onverrichterzake weer terug kunt naar de camper, door de regen.

helaas weer regenAltamiraAltamira

Wat moet je als het blijft regenen? Ergens naar binnen dan maar. Het wordt Altamira, een prehistorische grot, 30 km voor Santander. Jaren geleden zijn Emmy en ik hier ook al geweest en toen moesten we vanaf het eindpunt van de bus heel ver lopen om er te komen herinner ik me! Dat hoeft nu gelukkig niet. Half Spanje bedenkt dat dit wel een goed moment is, dus het is behoorlijk druk.

strandLangs strandwandelen

Die regen blijft tot in Santander en houdt dan gelukkig een paar uur op, zodat we daar rustig wat kunnen rondlopen en gaan eten in een wat chiquer restaurant met een mooi uitzicht op zee. Boven Santander is een camping op de kaap bij de vuurtoren en daar rijden we aan het eind van de middag heen.

vuurtorenchique uit etencabo mayor

Tussen de buien door nog even naar de vuurtoren lopen en verder regent het weer de hele avond en nacht door. Als je denkt dat het in Nederland veel regent, moet je een weekje in Noord-Spanje doorbrengen; echt, ik heb nog nooit zoveel nattigheid meegemaakt, balen!