4 paradijs?

23 juli 2018 - Huacachina, Peru

Zoals gezegd: om 3 uur staat het busje voor ons hotel en brengt ons naar het busstation waar de Cruz del Sur ons naar het zuiden zal brengen. Eerst naar Paracas, waar we per boot naar de Ballestas eilanden gaan en dan naar Ica, waar weer een taxi klaar zal staan om ons naar de oase van Huacachina te brengen, waar we 2 nachten blijven.

Een luxe bus, waarin we vaste plekken hebben toegewezen gekregen. De stoelen kunnen half in de ligstand en in no time slaapt iedereen weer. Ik uiteraard niet en ga dus maar vast dit verhaal typen. Om een uur of 7 komen we in Paracas aan en gaan dan naar de haven. Ik ben benieuwd.

Koud op,de boot        harde wind

Met een soort grote speedboot gaan we de haven uit. Best koud, dus heel wat lagen over elkaar aan. Eerst leggen we aan bij een eiland vol pelikanen, daarna een nazca tekening van een cactus tegen een berg, vervolgens meerdere vogeleilanden met misschien wel een miljoen vogels, waaronder pinguins en guano’s. Ook zeeleeuwen lagen heerlijk te chillen. Al met al mooi om te zien.

Ballestas islands  Ballestas islands

Dan de bus weer in naar Ica, waar we een busje klaarstaat om ons naar Huacachina te brengen. Het is een waar paradijsje daar! Daar krijgen we een leuk hotel tegen de duinen, waar talloze mensen aan het klimmen, zandboarden of buggyrijden zijn. Prachtig om te zien en wij gaan er morgen ook in. We nemen dan een sunsettour om 15.30 u. Dan blijven we boven tot de zon onder is.

Huacachina     in de duinen

1. Rietje Mutter:
    24 juli 2018
    Prachtige foto's! Lijkt inderdaad een paradijs op aarde..
  2. Leo Acda:
    24 juli 2018
    Jullie blog gevonden, het lijkt nu in een versnelling te komen. De jetlag al een beetje verwerkt?
    Het ziet er heel mooi uit. Goed om op deze manier mee te kunnen leven.
  3. Gea M:
    25 juli 2018
    Ziet er geweldig uit! Veel plezier nog!
  4. Marlijn:
    25 juli 2018
    Geweldig!!
  5. Ineke wilkeshuis:
    26 juli 2018
    Wat een geweldige ervaring, echt super wat jullie allemaal doen!
  6. Hanneke:
    27 juli 2018
    Wat een ervaringen...super gaaf!