3 mazzeltje

22 juli 2018 - Lima, Peru

Om 10 uur worden we opgehaald voor een citytour. Eerst nog wat mensen ophalen en vervolgens door wat betere wijken van Lima gereden. Vooral de wijk San Isidro was bijzonder: zeer luxe, dure landhuizen met overal tussendoor boomgaarden met olijfbomen. Na wat rondgecirceld te hebben, rijden we naar het historische centrum van Lima en gaan daar te voet verder. Prachtige pleinen, enorme kerken met veel pracht en praal, catacomben, winkelcentra enz.

plaza san martinWe hebben het geluk dat juist deze dag het Plaza de Armas, waar o.a de regeringsgebouwen aanliggen, vandaag is afgesloten voor auto’s en er overal muziek en dans als voorbereiding op independanceday volgende week. Overal kleurige kostuums en mooi versierde mensen die in een soort van optocht aan ons voorbij komen. Heel bijzonder!

oefenen voor independanceday oefenen voor independanceday oefenen voor independanceday

Hierna haken we af omdat de kustroute nog op het programma staat en we die gisteren al per fiets hebben gedaan.

Wij gaan in een klein zaakje Peruaans lunchen en daarna met een taxi naar het Museo Larco, waar de geschiedenis van Peru centraal staat. Grote vitrines vol met voorwerpen vanaf honderden jaren voor Christus tot de Incaperiode, uit de kuststreek en de highlands van dit land. Behalve deze twee streken bestaat Peru in het oosten nog uit regenwoud (de Amazone), dus is grofweg te verdelen in drie stukken. Het is een mooi museum met ongelooflijk veel vooral nog heel gave voorwerpen. Daarnaast nog een practige botanische tuin met een restaurant waar we meteen zijn blijven eten.

moder met baby museo larco

Vannacht worden we om 3 uur al opgehaald om met de bus naar Paracas te gaan, dus op tijd slapen!