2 fietsen

21 juli 2018 - Lima, Peru

Eerst vanmorgen een onverwacht bezoekje gehad van Carmen, onze “local hero” waarmee we nu al sinds september/oktober 2016 contact hebben. Ze heeft ons uitgebreid bijgepraat over de komende weken. Volgende week blijken we te maken te kunnen krijgen met sneeuw, waardoor bepaalde routes anders kunnen worden. Afwachten maar.....

met Carmen  Barranco

Na Carmen, stukje gelopen en geluncht in een leuk klein zaakje op weg naar Lima Bike, waar we een fietstocht gepland. Dit bedrijfje ligt middenin Inka Plaza, een uitgebreide matkt met alleen maar kleurige Incaspullen. Heel vrolijk om te zien. Mischien leuk voor de laatste dag, als we weer terugkomen in Lima om nog wat souvenirs mee te nemen.

Maurelli vertelt  Huana Pucllana

Dan de fietstocht: onder leiding van Maurelli, een meisje uit Venezuela, die daar docente Engels was, maar daar weinig toekomst meer had, zijn we uitgebreid door Miraflores en Barranco, twee wijken langs de kust van Lima gefietst. Een leuke route over vaak mooie, maar soms smalle fietspaden. Zo smal dat Willy een botsing kreeg met een tegenstander en van de fiets viel, maar zo professioneel omrolde, dat er geen blessure volgde. Gelukkig maar! Ook maakten we een stop bij Huana Pucllana, een pre-inca opgraving. Een half opgegraven piramide. Bijzonder om te zien. Maurelli was leuk, wist veel en leidde ons vakkundig door een druk Lima!

poseren  Larcomar

In de avond zijn we naar Larcomar gelopen, een supermodern winkelcentrum met veel eetgelegenheden. Na Macchu Picchu de meest bezochte plek van Peru. Daar heerlijk gegeten en de eerste pisco sour gedronken, het lokale drankje van Peru. Lekker! Volgens Maurelli zo heftig, dat je na 3 glazen vanzelf spaans kunt praten. Handig toch!

1. Marlijn:
    22 juli 2018
    Ondanks de erg lange reis, nu eindelijk genieten. Dag 1 al veel mooie, bijzondere dingen gezien... geweldig!! Heel veel plezier allemaal.
  2. Adri:
    22 juli 2018
    Leuk om te zien waar jullie zijn.
    Volg het elke dag even. Een nieuwtje van onze kant: we zijn gisteren weer grootouders geworden van Jurre Wijtze Eugene.
  3. Wilma:
    22 juli 2018
    Wat leuk Adri! Namens ond allemaal van harte en geniet van dit nieuwe wezentje!