6 boven de Nazcalijnen

25 juli 2018 - Nazca, Peru

Na een comfortabele busrit van zo’n 3 uur, zijn we in Nazca aangekomen. Daar staat een taxi ons op te wachten, die ons naar het hotel brengt en zegt dat we over en half uur klaar moeten staan om naar het vliegveld te gaan. Vijf minuten later belt hij dat we meteen moeten komen, omdat er een plekje is vrijgekomen. Alles snel snel en binnen een kwartier zijn we op het vliegveld; lopen direct door de controles, terwijl anderen netjes in de vertrekhal zitten te wachten en een paar minuten later zitten we al in het vliegtuigje, waar er precies 4 inpassen. Spannend!

we gaan vliegen   klaar voor de start

We vliegen een klein half uurtje over de Nazca Pampa, een uitgestrekt gebied, waar 12 verschillende figuren en vele lijnen in de woestijngrond te zien zijn die er al zo’n 2000 jaar liggen en niet aan erosie onderhevig zijn. Niemand weet precies hoe het kan en wat het betekent, maar de theorieen van mevrouw Maria Reiche zijn zodanig dat ze een duidelijke astrologische betekenis hebben. Deze theorie wordt door veel mensen als de waarheid gezien.

circel   de bloem   de hummingbird   de hond

We krijgen alle (hoofdzakelijk) dieren te zien. De piloot zorgt dat hij steeds zowel de mensen links als rechts steeds alles kan laten fotograferen. Al met al een spectaculair gebeuren!

de aap   terug naar het vliegveld

De chauffeur van de taxi bood meteen aan ons morgen mee te nemen op excursie in de omgeving en dat hebben we ook maar gelijk gedaan, dus morgen weer een leuk dagje!

1. Hanneke:
    27 juli 2018
    Wat een ervaring...gaaf Wilma!
  2. Marlijn:
    27 juli 2018
    Wow, super ervaring weer!!
  3. Sascha:
    27 juli 2018
    Wat hebben jullie tot nu toe al veel prachtige dingen gezien. Leuk om dagelijks een beetje mee te kunnen genieten! Veel plezier.
  4. Len:
    wauw super gaaf !!
  5. Leo Acda:
    28 juli 2018
    Om dit alleen al met eigen ogen te zien, is de reis al waard!
    Fijn dat wij een beetje mogen meegenieten.