22 terug naar Cusco

10 augustus 2018 - Cusco, Peru

Half 10 worden we opgehaald en via een mooie route door de heilige vallei naar Cusco teruggereden. Na een kleine anderhalf uur zijn we er en checken meteen in. Het hotel is bekend en dat is handig. Omdat we morgen moeten vliegen, snel even bellen voor de tickets en die worden keurig door Pure Peru naar het hotel gebracht. Tot nu toe klopt alles en is nog geen enkele taxirit, hotel of wat dan ook, misgegaan. Supergeregeld allemaal!

casa concha   casa concha

We lopen naar het centrum en gaan naar Casa Concha; een museum, waar veel foto’s, films, verhalen en spullen uit Machu Picchu zijn opgeslagen. Het gebouw zelf is al prachtig, maar ook de beelden uit 1911/1912, toen Hiram Bingham de site ontdekte, zijn zeer verhelderend. De stad was totaal overwoekerd, ontoegankelijk en afgelegen. Met behulp van enkele toenmalige bewoners heeft hij de expeditie gestart. Wat een impact heeft deze vondst op Peru en de rest van de wereld gehad en wat een bijzondere kijk op de Inca’s hebben mensen sindsdien gekregen.

MP 2011 fluitje proberen de kathedraal

In de middag de kathedraal op de Plaza de Armas bezocht. De rest van de dag lekker ergens zitten, wat winkelen, beetje luieren, uit eten en voorbereiden voor morgen. We mogen maar een beperkte hoeveelheid bagage meenemen, dus goed plannen.

Om een uur of 10 vliegen we naar Puerto Maldonado in het regenwoud. Na een boottocht komen we dan bij de lodge aan, waar we 4 nachten zullen blijven. Hoe het daar met de wifi zal zijn, is nog onduidelijk, dus de mogelijkheid bestaat dat dit voorlopig het laatste teken van leven is!

1. Marlijn:
    12 augustus 2018
    Fijn dat alles zo goed geregeld is! Ziet er weer erg mooi uit allemaal :).