13 onderweg

1 augustus 2018 - Puno, Peru

Gisterenavond nog naar een planetarium geweest, waar we mars, jupiter en saturnus konden zien. Vanmorgen wakker met als eerste het bericht dat de trein van Perurail, waarmee we naar Machu Picchu gaan volgende week, gecrasht is en er veel gewonden zijn gevallen. Wat een drama voor al die mensen die net als wij ook denken leuk naar deze bekende bestemming te gaan. Voor ons een geluk dat we er niet inzaten.

honderden alpaca’s  altiplano

Verder vandaag geen spectaculaire nieuwtjes. Om 8 uur rijden we weg naar Puno via een prachtige route door de bergen en over de hoogvlakte van de Andes. Daarom dit keer een aantal foto’s vanuit de bus van de landschappen en andere zaken die we tegenkomen. Ook dit keer weer veel alpaca’s en lama’s.

in de bergen  onderweg

Na 6 uur rijden komen we aan in Puno. Een ongewoon drukke stad, die redelijk modern overkomt. We lunchen en lopen daarna wat rond in de stad, maar ondernemen verder niets. In de avond lekker gegeten in een voor Peru chique restaurant, dit keer zelfs met verwarming, (vaak eten we met jassen aan) en krijgen dan een rekening van €76 met z’n vieren. Zo kun je nog eens duur uit eten gaan!

Puno  verkoper onderweg

Morgen gaan we het Titicacameer op en overnachten bij een lokale familie. Hoogstwaarschijnlijk dus zonder internet

1. Gea:
    2 augustus 2018
    Wat een mooie foto's Wilma en wat hebben jullie al veel bijzonders gezien. Heel bijzonder. Nog veel plezier de komende dagen. Groet Gea
  2. Marlijn:
    2 augustus 2018
    Voor die verwarming zou ik ook wel wat overhebben inderdaad ;). Heel veel plezier bij het Titicacameer en tevens bij jullie volgende verblijfadres. Heel bijzonder dat dat bij een lokale familie zal zijn! We wachten het volgende bericht rustig af :).