12 de condor!

31 juli 2018 - Chivay, Peru

Een van de highlights van deze trip is het speuren naar condors. Vandaag is het zover! Om 6 uur worden we al opgehaald om op tijd te zijn voor het overvliegen van de condors bij de “cruz del condor” Vroeg in de morgen of tegen de avond komen ze overzweven als de opwaartse luchtstromingen het sterkst zijn, zodat ze zich lekker kunnen laten mee voeren.

condor   condor

Ter plekke is het een wirwar van busjes, aangezien iedereen die hier in de buurt op vakantie is, de condor wil spotten.

Je moet een beetje geluk hebben met het weer en dat hebben we zeker: een strak blauwe lucht met een heerlijk zonnetje die er voor zorgt dat de temperatuur snel aangenaam wordt.

cruz del condor   mooi uitzicht

De condors zijn er al als we aankomen en een uurtje of twee genieten we van deze enorme vogels, die door de canyon vliegen. De naam van deze kloof is Colca Canyon. De grootste condors hebben een spanwijdte tot wel drie meter! Ik heb er zeker 100 foto’s van gemaakt, maar de meesten gaan ook uiteraard weer weg en een paar mooie opnames houd ik over.

cactusvruchten eten   together

Het is echt een topdag vandaag. Nu alvast een beetje gaan inpakken, want morgenvroeg trekken we weer verder naar Puno.

1. Marlijn:
    WOW!!!
  2. Hanneke:
    1 augustus 2018
    Wat ontzettend mooie foto's,....top gewoon!Wat een fantastische reis hebben jullie zeg!
  3. Mary Janssen:
    1 augustus 2018
    Wat een gave foto's.....flinke spanwijdte !
  4. Wilma:
    2 augustus 2018
    Ja, die condors zijn enorme beesten!
  5. Wilma:
    Dank je Hanneke 🤗
  6. Gert Jan:
    2 augustus 2018
    Erg indrukwekkend allemaal en leuk om alles een beetje te volgen. Loopt je harde schijf al vol?? Hartelijke groetjes vanuit een heet Arkel.
  7. Wilma:
    2 augustus 2018
    Alles in de cloud Gert Jan!