11 afzien

30 juli 2018 - Chivay, Peru

Een “vrije” dag vandaag dus zelf iets bedenken. We besluiten om lopend naar La Calera te gaan. Dit is een hotspringgebeuren op 3 km van het hotel. Onderweg zien we nog een stel lama’s die enorm op hun hoede zijn omdat er een hond in de buurt loopt. Vanwege de ijle lucht is die 3 km nog best een eind (voor mij) en is het lekkerontspannen in de hotsprings. Er zijn 5 verschillende baden, maar wij nemen er maar 2. Het weer is intussen weer zo lekker dat je gewoon buiten de baden heerlijk kunt zonnen. Het scheelt gewoon een graad of 24 vergeleken met de avond/nacht. Je spullen kun je opbergen in heel leuk beschilderde kluisjes. Buiten de baden is een hangbrug waar we ook nog even over gaan en van waar je het hele complex kunt ziet liggen.

overzicht hotsprings   in de hotspring

Na de hotspring door naar de zipline, waar Jan Willem en ik aan een kabel over de canyon zoeven, heel gaaf natuurlijk! We kunnen 2x naar de overkant en hebben leuke begeleiders. Het meisje dat ons naar boven brengt, heet toevallig ook Wilma en dat in Peru!

Zipline  zippline  kluisjes

Na dit avontuur gaan we lopend langs de rivier terug ipv over de weg, maar het wordt meer een klauterpartij over stenen. Ik ben na een poosje aardig kapot en erg blij als we eindelijk over zijn. Afzien is niet zo mijn ding.

over stenen   uitpuffen

Hopelijk gaat het geen-adem-hebben snel over, want zo ga ik de klim naar de Macchu Picchu niet eens beginnen. Dan pak ik gewoon de bus omhoog.

1. Len:
    31 juli 2018
    benieuwd naar de foto's :)
  2. Marlijn:
    31 juli 2018
    Wat gaaf dat jullie via de Zipline naar de overkant konden gaan! Erg prettig ook dat de temperatuur wat aangenamer is... hoop dat je de foto’s snel kunt uploaden. 1 is er al zichtbaar 👌🏼😃!
  3. Wilma:
    2 augustus 2018