Parijs per Thalys

21 mei 2022 - Parijs, Frankrijk

Op 1 december gingen we met Jan Willem en Willy 6 dagen naar Parijs.

Dit keer met de Thalys, wat prima is bevallen. We logeerden in een kleine bed&breakfast, genaamd Maison du Pre. Overdag met de metro ergens naar toe en verder veel lopend de stad door. Parijs is een prachtige stad en voor Henk de 1e keer dat hij daar was. Per dag zal ik kort opschrijven wat we gedaan hebben.

Gare du NordMontparnasse Uitzicht

1 december - reizen en om 14.39 in het hotel aankomen. Alles uitpakken en de metro pakken naar de Montparnasse, een wolkenkrabber, vanwaar we een geweldig uitzicht over de stad hadden. Daarna ergens eten en terug naar het hotel.

Sacre CoeurMoulin RougeLa Defense

2 december - Dagje Montmartre. Vanuit onze b&b konden we er lopend heen. Daar rondgelopen, naar o.a. De Sacre Coeur, de Place du Tertre, Place Pigalle en daarna nog naar de Champs Elysees en door naar La Defense. Daar gegeten en weer terug.

Dom des InvalidesMilitair museumEiffel

3 december - Wandeling naar de Eiffeltoren en de Dom des Invalides, naar het graf van Napoleon en het legermuseum. Lopend via de tuilerieen langs de obelisk weer terug.

LafayetteLouvreDalida

4 december - eerst naar Lafayette en naar de Madeleine. Lopend naar het Louvre, daar alleen op het plein gekeken en door over de Pont Neuf naar de Sainte Chapelle en de Notre Dame.

CapelleMonalisaLouvre

5 december - blij met de lastmnutekaartjes voor de Opera Garnier! Hiera iets gegeten en vervolgens in de rij voor het Louvre. Ging redelijk snel en na een half uur waren we binnen. Geweldige dag!

OperaOperaOperaOpera

6 dcember - om half 11 vertrok de trein weer naar Schiphol.