Palermo 2020

16 februari 2020 - Palermo, Italië

teamuitje met Danielle, Gea, Marleen, Sjarlot, Eline, Francis, Nynke, Leonie

Naar huisin de zonporta nuova

16 februari

Om half 1 rijden we bij Danielle weg richting Dusseldorf Weeze. Zij en Gea rijden beide. Ruim op tijd op het vliegveld, waar we uitgebreid kunnen lunchen. De vlucht verloopt redelijk rustig ondanks de storm en volgens planning komen we aan in Palermo. De besproken taxi staat er en brengt ons naar hotel Concordia.

Uitpakken en op stap om pizza te gaan eten. Daarna terug en naar bed.

hotel concordiaquattro cantivoor de kathedraal

17 februari

Na het best wel uitgebreide ontbijt naar de plek waar we ons moeten melden voor de walking tour. Onder leidng van een meisje een rondje door het historische centrum, uiteraard met de nodige uitleg. Vervolgens lunchen in de zon,op een dakterras.

Daarna naar de plek waar de fietstocht gaat beginnen. Ruim 3 uur lang fietsen, met tussendoor een kleine stop waarbij we wat local streetfood kunnen proberen.

‘s Avonds weer uit eten en ook de nodige wijn nuttigen!

fietstocht bajabikescarettaquattro canti

18 februari

Eerst naar de San Domenicakerk, waar Falcone begraven ligt. Daarna naar de Piazze dei Memoria, een gedenkplek voor de gevallen vechters tegen de Cosa Nostra. Vervolgens via de kathedraal naar de plek waar we een taxi nemen naar Monreale. Daar de kathedraal en de kloostertuin bekijken.

Terug in Palermo lekker lunchen in de zon en om 4 uur melden bij het teatro Massimo. Hier de grote zaal en achter de schermen kijken en dan de klim naar het dak, waar we een mooi uitzicht hebben over de stad.

In de avond ergens eten en later naar een cafe omdat Francis graag de wedstrijd van Liverpool wil kijken.

graf falconePiazza dei Memoriakathedraal monreale

19 februari

Laatste dag. Vanmorgen lopend naar het Capucijnerklooster, waar we door de gangen met 8000 doden lopen. Voor sommigen best een heftig iets. Als we teruglopen is het alweer lunchtijd en daarna hebben we nog wat tijd om te winkelen. Nu wat eerder terug naar het hotel omdat we om 5 uur worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan.

catacombenvoor de kathedraaldak teatro massimo

Ook de terugreis verloopt rustig en om een uur of 11 in de avond komen we in Weeze aan. Na een autorit en een aantal mensen naar huis brengen ben ik om 02.15 uur weer thuis! Slapen dus.......