Calabria 2018

2 juni 2018 - Capo Vaticano, Italië

Zo maar een weekje tussendoor op vakantie na een dagenruiling met mijn duocollega. Wat een luxe! Met de trein naar Rotterdam, daar overnacht in het Ibis budgethotel op het vliegveld en de volgende morgen om 6 uur inchecken. Half 8 vliegen en een paar uurtjes later al in de bus naar Capo Vaticano, in Calabria

ons appartement              Ons strandje

We kregen een leuk appartement met zelfs 2 slaapkamers en 2 balkons en uitzicht op de zee en Sicilie! Dit gaf meteen de doorslag: daar moeten we een dag naar toe. Dezelfde middag naar het strand (flink afdalen en terug klimmen) en de volgende morgen een poosje zwembad en daarna gewandeld.

Holiday Club        bar Turrisi

Scilla      Scilla

Vervolgens 3 dagen een auto gehuurd.

Dag 1 maar meteen naar Sicilie. Dure overtocht, €75. Eerst naar Giardini; rondgereden, ons park opgezocht en wat rondgelopen. Daarna Castelmola, op zoek naar het “lullencafe” waar we koffie dronken en tenslotte naar Taormina, waar het zelfs nu heel druk was en bijna geen parkeerplek meer te vinden was. Terug naar de ferry en weer langs de kust terug naar huis. Net voor half 10 terug om nog een beetje eten te kunnen krijgen.

Tropea       macro

Dag 2: eerst even naar het zwembad en daarna naar Tropea, een prachtig stadje, gelegen op een 60 meter hoge rots. Rondgelopen, klooster bezocht bovenop een rots op een eilandje en in het stadje geluncht.

Gerace        Stilo

Dag 3: Dwars door de Aspromonte naar de oostkant van de “bal van de voet” van Calabrie, waar we het middeleeuwse stadje Gerace bekeken hebben en vervolgens iest noordelijker naar Stilo zijn gereden waar een schattig kerkje “Cattolica” te bekijken valt, waar nog mooie fresco’s op de muren zitten.

strand Tropea    uitzicht op Stilo

De volgende dag maar eens een echte stranddag. Lekker relaxed op comfortabele strandbedjes. De laatste dag met de bus naar Tropea, waar de wekelijkse markt werd gehouden.

de baai

In de middag nog een laatste keer naar het strand en dan is de week voorbij. Zaterdagmorgen vroeg opgehaald met de bus en om 11 uur terugvliegen naar Nederland! Een heerlijke week gehad in het mooie Calabrie! 😍