5) Over de Catalina Highway

18 juli 2019 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Al om half 8 op pad, want de grote Monsoon, de Zuidamerikaanse moesson zou vanmiddag losbarsten en dan wil je niet op straat zijn. Op naar de door de zus van Martijn aangeraden “Catalina Highway”. Dit is een 27 miles lange bergweg die bijna naar de top van Mount Lemmon voert, de hoogste berg (ruim 2700m) van de Catalina Mountains.

doorkijkjeOp de Catalina Highway

Het is inderdaad zeer de moeite waard; een prachtige route waarbij elke 10 minuten de vegetatie totaal verandert en de temperatuur steeds aangenamer wordt. Bovenin is het wel 20 graden koeler dan beneden, wat uiteraard zeer prettig is.

Bij Windy PointHenk richting afgrond

Boven eten we iets in Summerhaven en dalen vervolgens weer af naar Tuscon, nu met bestemming “San Xavier del Bac Mission,” een mooie kerk uit de 18e eeuw, compleet met museum, een school, een klooster en  een kloostertuin. Daarna terug en maar weer even niets doen om straks ergens uit eten te gaan.

mooie doorkijkDe San Xavier...In de San Xavier del Bac Mission

Hoewel dat wel weer een hele klus zal worden, want dit deel van Amerika bestaat werkelijk voor 80 a 90% uit fastfoodtenten en iets fatsoenlijkers is nauwelijks te vinden. Nogal logisch dat mensen hier zo dik zijn. ‘ s Morgens vroeg gaan de eerste bakken met vette spullen en pancakes al veelvuldig naar binnen. Wij hebben gisteren in de supermarkt maar wat broodjes gekocht omdat hier in het hotel enkel en alleen zoete, vette troep klaarstond. Maar wie weet vinden we straks iets normaals....