24 Lake Sandoval

12 augustus 2018 - Puerto Maldonado, Peru

In het pikkedonker (geen verlichting!) staan we op en melden ons bij het restaurant. Daar krijgen we een kop thee en een broodje bij kaarslicht en om half 6 vertrekt de boot. Een kwartier later stappen we uit en moeten ruim 3 km door de jungle lopen naar een aanlegplek voor kano’s.

langs het meer voor de oude boom vogel 1

Met z’n tienen stappen we in een kano en gaan het meer op in de hoop otters te zien. Blijkbaar niet vanzelfsprekend, maar het lukt. Verder vele soorten prachtige vogels en een geweldige natuur. We peddelen zo’n twee en een half uur rond in de hitte en lopen dan weer terug naar de aanlegplek. Weer 3 km terug en de boot terug naar de lodge. Mooi maar wel heet!

reuzenotter uitkijktoren raoul

Om half 4 nog even een “korte” activiteit. Tenminste dat is het plan. Al met al weer bijna 3 uur op stap. We maken een wandeling; luisteren naar een bevlogen verhaal van Raoul over zijn connectie met bepaalde bomen en de natuur in het algemeen en beklimmen een 40 meter hoge uitkijktoren. Drijfnat van het zweet, maar voldaan komen we terug bij de lodge