10 hoog en koud

29 juli 2018 - Chivay, Peru

Een prachtige rit door de bergen op weg naar de volgende bestemming: Chivay. Onder weg veel stops gemaakt en voor het eerst deze vakantie zien we alpaca’s, lama’s en vicuna’s. Velden vol met deze dieren. In Peru zijn zo’n 4 miljoen alpaca’s, dus dat zegt wel genoeg.

vicuna lama alpaca

We hebben mooi zicht op de vulkanen en komen er ook steeds dichterbij. Op deze weg waren een week geleden problemen vanwege sneeuwval, maar nu gelukkig alleen maar een strak blauwe lucht. De sneeuw nog wel volop gezien en zelfs nog een sneeuwpop.

in de sneeuw   sneeuwpop

Samen met drie Zwitserse mensen lunchen en daarna naar ons hotel, mooi gelegen aan het begin van de canyon. Daar een beetje relaxen en kennis maken met de huisalpaca! Heel schattig; hij loopt zo je kamer binnen. Zelfs nog een baby-alpaca vast gehad. Een poosje later het dorp een beetje verkennen, waar het gezellig druk is.

lekker zonnetje   babyalpaca bij ons hotel

In de zon heerlijk warm, maar op dit moment (6 uur ‘s avonds) al afgekoeld tot 2 graden! Verwarming aan, maar dat helpt nog weinig.

Het is wel behoorlijk wennen aan de hoogte. We kwamen vandaag tot op bijna 5000 meter en slapen nu op 3600 meter. Gaat gepaard met lichte hoofdpijn, hijgen bij elke stap en zweverigheid, maar dat schijnt te gaan wennen, dus even rustig aan doen morgen

1. Emmy:
    30 juli 2018
    Lieve mensen, fijn dat we dit avontuur zo met jullie mee kunnen beleven, met dank aan Wilma, 👍 ! We kijken uit naar de rest van de verhalen. Jammer van de gestolen telefoon, maar gauw vergeten nu. Liefs van ons, Dick en Emmy