1 vlucht

20 juli 2018 - Lima, Peru

Alles op schema; de vlucht naar Londen vertrekt keurig op tijd en een klein uurtje later lopen we op Heathrow. Ook de volgende vlucht lijkt op tijd te gaan vertrekken.

en weer omlaag

Maar helaas, op de startbaan hebben we een uur en een kwartier stil gestaan in afwachting van een teken om op te mogen stijgen.

In de lucht

Toch in de lucht de verloren tijd weer bijna     ingehaald, zodat we nauwelijks later in Miami aankomen voor de tweede overstap. Oh nee, op het bord staat een vertraging van bijna anderhalf uur! Dat werd even later al snel twee uur. Nou ja, het is niet anders, we gaan in elk geval!

Tenminste ......tot op de startbaan. Na een tijdje getaxied te hebben wordt er omgeroepen dat we terug gaan taxien naar de gate omdat de crew vanwege de vertraging anders teveel uren gaat draaien en er eerst een nieuwe crew moet gaan komen. En ja hoor, twee uur later lijkt het eindelijk te gaan lukken. We kunnen omhoog. Pff, zoals het er op dat moment uitziet, zullen we die nacht om een uur of drie in Lima aankomen en dan te bedenken dat het daar nog zeven uur vroeger is dan in Nederland, dus eigenlijk al 10 uur de volgende morgen. Wetende dat we al om 5 uur op Schiphol zijn begonnen, kostte het dus zo’n 30 uur om op de plaats van bestemming te komen.

Je moet er wat voor over hebben om tegen een redelijk bedrag Peru te bezoeken!  Volgende keer toch maar een rechtstreekse (=duurdere) vlucht?

Gelukkig staat onze taximan met het bordje met onze namen erop nog keurig op ons te wachten, dus Hostal Porta wordt deze nacht toch nog bereikt. Proberen een paar uurtjes te slapen, zodat we morgen enigszins uitgerust aan de geplande fietstocht kunnen beginnen!